lördag 2 april 2011

Längtar...

Efter mina små ÄLSKLINGAR!
 Nu har de inte varit hos "mommoj" på två hela veckor!!!

 HEJ!
Skriver mitt på dagen för en gångs skull...

Kolla på de små armarna...och händerna som målmedvetet pillar ut varenda sak ur min handväska...och där finns det saker!!!!

Allt man kan tänkas behöva som hjälpmedel under en dag på stan. Orkar nästan inte bära eländet;)


Längtar efter bus och mys och skratt och blöta pussar och mjuka armar och små röster och små upptåg, varma småkroppar i knät och mjukt hår att sniffa och, och...

Hur många och som helst...


Men jag vet att de är på väg hit om några dagar...Iiiiiiiiiiiiiiih :)



Deras små ha-på-landet-kläder hänger i hallen och väntar:)

Det är alla kvar efter mostrarna, bara det är så kul.

Alice och Sofia älskar sina alla mostrar och de i sin tur har ännu inga egna barn, så de turas om att skämma bort sina systerdöttrar.

jag njuter av min stora familj och vad underbart det är att se dem vara så fästa vid varandra! :))))


Naturligtvis önskar vi sol och värme till de kommer!

Dessa dynor står vid ytterdörren och väntar på att tas i bruk. Köpte dem förra helgen på Maxi, men ännu har solen inte hedrat oss med sin närvaro.  


Och här står en liten sittmöbel i vår lilla "kökshörna" som läar för vind (från tre håll) och som är alldeles för het att sitta i på högsommaren.

Fast det är inte så lätt att minnas hur det var...

Idag har vi nio plusgrader men fortfarande ingen sol. S är ute och bränner löv och kvistar. Jag ska gå ut och plantera några fler penséer så snart jag har skrivit detta inlägg:)


Ikväll är vi bjudna på 3-rätters hos Emma och Jonathan tillsammans med Elin och Jonas.
 Ska bli mumskul!

Ha en fortsatt bra LÖRDAG!!!!!

KRAMISAR!!!

3 kommentarer:

  1. Ja, det är ju jag igen då....som nödvändigt ska kommentera allt :))De är så söta när deras små näpna händer grejar så där :) Fina dynor! Jag såg också fina sittdynor, eller vad de nu hette, på Åhlèns när jag var där. Ser skönt ut utan snö.

    SvaraRadera
  2. Du är så välkommen med dina kommentarer Ann-Louise:)Ja, det är skönt utan snö - men det vore även skönt med lite sol!

    Jenny: POK

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥