måndag 25 april 2011

Påsken flyttar ut

HEJSAN!
 Nu är det slut på det roliga för i år!

Ja, det kommer mer som är roligt! Bara på ett annat sätt. Detta årets Påskhelg kommer nog att gå till historien som en av de varmaste och solbeständigaste påskhelgerna NÅGONSIN!

  Jag vet då inte att jag har upplevt något liknande. Jag känner mig styrkt - som att jag har varit på en minisemester. Knappt ens tillbringad i Sverige för det har ju varit sommar! :)

Nu är energidepån fylld fram till den riktiga semestern som för min del börjar den 10/6! :) Inte så långt borta alltså...


Jodå...

...jag fick mitt Påskägg som jag skrev att jag ville ha i ett tidigare inlägg:)
ELIN (vill inte vara med på bild) kom med en full kasse presenter som vanligt.


Inuti ägget låg en rosalila klädsel till min Eva Solo-karaff.
Tallriken har jag fått vid ett tidigare tillfälle. Den är med för att visa att karaffen nu har samma färg på sin överdragsklädsel, fast bilden blev tyvärr inte så bra..:(
 
Så fick jag en fin ställning till äggen och S fick ett spelande ägg att lägga ner i vattnet och koka tillsammans med äggen.

TACK SÖTA ELIN! 


Den långhalsade fågelns ägg hann inte kläckas:))) Fortsättning följer nästa Påsk;) Nu åker alla saker som har med denna högtid att göra in i sin låda och ordningen är därmed återställd i huset.


Inte längre så färgrikt på köksskåpet! ...och bara byggnader - får nog byta ut ett par hus mot något annat;) 


En ensam vit duva häckar bland videkissarna som börjar vara helt förtorkade, men får hänga med ett tag till i brist på annat.

I morgon är det alltså arbetsdag igen och en ny två-veckors-kurs startar, vilket innebär att jag arbetar en ordentligt lång dag!

Ha det så gott!

KRAMAR!

9 kommentarer:

  1. Ja, nu har du nog fått energi så att det räcker till semestern :) Vilken härlig påsk det verkar som att ni har haft :)

    SvaraRadera
  2. Underbar! Er påsk verkar också ha varit skön, fast på ett annat sätt kanske!:)

    SvaraRadera
  3. Ja, det har varit en solig och lugn påsk här oxå med ett visst störningsmoment från en granne som renoverar badrummet...och så besök hos mamma! A har hjälpt J att flytta och besök hos svärmor har oxå hunnits med..
    Hoppas på fortsatt varmt och soligt väder!!!
    Kramar//Maria

    SvaraRadera
  4. Hej Karin!

    Nu har jag läst igenom din blogg som jag inte sett på elva dagar.
    Jag hade varma härliga dagar i Valbo där jag påskpysslade förfullt då min morbror skulle dit med sin familj över påskhelgen.
    Har umgåtts med vänner och tycker det är skönt att vara tillbaka i Glimåkra igen.

    SvaraRadera
  5. Hej Karin!

    Nu har jag läst igenom din blogg som jag inte sett på elva dagar.
    Jag hade varma härliga dagar i Valbo där jag påskpysslade förfullt då min morbror skulle dit med sin familj över påskhelgen.
    Har umgåtts med vänner och tycker det är skönt att vara tillbaka i Glimåkra igen.

    SvaraRadera
  6. Hej Karin!

    Nu har jag läst igenom din blogg som jag inte sett på elva dagar.
    Jag hade varma härliga dagar i Valbo där jag påskpysslade förfullt då min morbror skulle dit med sin familj över påskhelgen.
    Har umgåtts med vänner och tycker det är skönt att vara tillbaka i Glimåkra igen.

    SvaraRadera
  7. Ojdå! råkade visst dubbelklicka!
    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  8. Eller trippelklicka;) Det gör inget, kul med hög siffra på kommentarerna ju:D

    SvaraRadera
  9. Maria: Bra att det är fint väder även hos er;) Nu är det inte så länge kvar till ni får celebert besök:D Kram!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥