tisdag 26 april 2011

Tänk att få vakna

...varje morgon och komma ut i ett kök som strålar av sol. Det är underbart!

HEJ, HEJ!

Ja, det blir lätt en massa väderprat när man matas med den ena dagen finare än den andra. Det här är perfekt väder enligt mitt sätt att vara. 

Varmt men inte hett. Så svenskt LAGOM!

Godmorgon, köket! :)


En rosa pelargonia på bordet är helt rätt nu.  
 Det är sommarblomman nummer ett. Under en lång tid hade jag pelargoniaförbud. Utfärdat av mig själv. Det var en TANTBLOMMA!!

Konstigt nog har jag ändå alltid tyckt om tanter. Som barn sökte jag mig ofta till granntanterna som bjöd på saft och bullar när jag kom. 

De som hade katter var de bästa! Tant Hilda var min favorit. För "tant" måste man alltid säga. Hon hade sju söner och två katter. Hon bakade jättegoda bullar och bjöd på hemkokt hallonsaft som är den godaste saften. Utan jämförelse. 

Hon tyckte om att jag kom, det kände jag.
Kanske var det roligt med en flicka i huset. En någorlunda ren sådan. Hennes pojkar var busiga och smutsiga. De red på gårdens grisar t.e.x och det blir man både smutsig och illaluktande av.

Ja, jag tyckte mycket om tanterna i granngårdarna...MEN...

Själv skulle jag aldrig, aldrig bli tant. Icke!

Sådant fint armband som jag har fått av Jenny är väl inget tantarmband, va?!

Vet inte riktigt vad som hände därefter. Eller när det egentligen hände.

Åren har rusat förbi och jag ser ut som en tant det jag råkar skymta i spegeln ibland när jag inte hinner titta bort tillräckligt snabbt ;)

Men jag känner mig inte som en. Nej, jag känner mig likadan som jag alltid har gjort. För så är det ju. Man är den man är.

Men det är klart att jag är en tant nu. Har nog t.o.m varit det ett bra tag...är väl bara att acceptera...har ju t.o.m pelargonior i fönstret...:)


Denna lilla lila skål fick jag av Jenny i Påskas. Jättesöt färg! 
En av dem är falsk och en är en äkta Ittalaprodukt. Kan ni se vilken som är den äkta varan!?

Jag kan, men jag fick titta ett bra tag...och det syns nog inte på bild;)

NU ska jag läsa lite bloggar, gå in en sväng på fb och kolla min post. Därefter blir det nattinatti. För jag börjar jobba tidigt i morgon bitti:)

KRAMAR!


7 kommentarer:

  1. Ja, visst e det underbart! Fast för min del hade det gärna fått vara ännu varmare ;)!
    PUSSS

    SvaraRadera
  2. Är väl lika bra att ta det pö om pö för vi lär ju behöva vänja oss till Cypernresan;) Puss!

    SvaraRadera
  3. Skicka benen du! Tycker de verkar i god form :)) Så fint köket ser ut i morgonsolen :)

    SvaraRadera
  4. De är på väg, bör vara framme i morgon med tanke på den goda formen;))))

    SvaraRadera
  5. Fiiiiina bilder på köket! Jag tycker inte att du är någon tant, du och jag är ju jämngamla;)
    Puss

    SvaraRadera
  6. ja det är vi - fast du är jämn och jag är gammal;) PUSS :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥