onsdag 20 april 2011

Nu är det snart Påsk!

HEJ!

Nu har de första Påskfirarna kommit hem! 
*Jenny och flickorna!!!* 

Idag har det inte varit sol hela dagen, den kom först på eftermiddagen och då blev det sommar igen:) Vilken skillnad det gör med sol, både för värmen och humöret...man blir så GLAD!

Nu har björkarna börjat lövas och det händer saker i naturen hela tiden.  
Ska ta en runda endera dagen och fota lite landskapsbilder här i närområdet.  


Här är en del av mitt Påskpynt. De fina fjädrarna köpte jag på en gårdsbutik som hade kaffeservering och det var den vi var ute efter så jag minns inte vad stället hette.

Det kanske drivs av någon av de duktiga bloggtjejerna som finns här i cyberspace, vad vet jag...:)

Lisa har checkat in med sin rosa ryggsäck! :) Hon checkade ut i morse igen.

Här i Gästrummet står det också lite Påskpynt - ställer in något i varje rum - det här skåpet har S och jag dragit nerför trappen på en madrass och nu står det på plats!

Här hamnade det stora åbäket till skåp som jag hade mina tyger mm i däruppe. Det rymdes exakt och den sista centimetern räddade livet på skåpet för om det inte hade rymts där hade det blivit bränsle:(

Jocke: Tack för att du skulle ställa upp men det är redan gjort! 9 pluspoäng;)



Här är en del av rockaden! Orkar inte förklara för vem bryr sig!??? Så här ser det ut nu iaf! :)


Och här en liten hälsning från hönsparet som står uppe på skåpet.

Ha en trevlig Skärtorsdag! Det är väl då påskgummorna går runt med sina  små kannor och byttor? Jag brukar göra små godispåsar och ha vid ytterdörren ifall någon ringer på. Förra året kom det ingen och lika glada var vi för det;)

GO'NATT!!!

Kram.

2 kommentarer:

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥