torsdag 28 april 2011

Utsikt från balkongen

HEJ!

När man står uppe på vår balkong är det här vad man ser. Just nu en vacker skir försommargrönska. Den bästa tiden på sommaren. Lite för tidigt men ändå.
Det är underbart.

Under balkongen ligger terassen. Men det är häruppe vi har sol senast på kvällen. Ända till klockan nio på högsommaren. Och här trivs jag väldigt bra. Speciellt när jag är ensam hemma. Jag kan koppla av.

Ingen ser mig om jag inte vill bli sedd:) Är lite rädd för att ha öppet till terassen om jag är ute på framsidan och tvärtom. 

Allvarligt: Jag är faktiskt rädd för att vara ensam hemma. Även på dagtid. Man vet aldrig vad som kan komma inklivande.

En älg?
Hade faktiskt en älg utanför köksfönstret för några år sedan. Jag drömmer mardrömmar om den ibland. Den var så STOR!

Eller en inbrottstjuv?
Har jag aldrig haft utanför köksfönstret men någon gång ska kanske vara den första...inte konstigt då att jag är rädd!

Fattar egentligen inte varför jag är rädd det här är ju rena idyllen...

Och där nere har det tydligen spelats kubb...


Till balkongen kommer man via dörren som finns i min pyssel/syhörna. Dessa gardiner ha hängt hos min morfars bror och hans fru någon gång på 30-talet.  Jag tycker att de är väldigt somriga och fina.

Love'm

Ett nytt golv häruppe står också på önskelistan. men det blir nog inget, för sådan makt
har jag inte (längre;)) över S:) 

Tänk vad det skulle "lyfta" det låga taket häruppe om man målade det vitt. Det måste bli så. Nån gång... Det finns inte ens plats för en gardinstång ovanför fönstret så där har jag en plastad stålwire.
Det funkar det med...:)

Min flickrumsbyrå som står vid trappen ska också bli vit. Men snart!!! Så fort det blir lite sämre väder ska jag sätta igång.


En liten nejlika i en kruka pryder det lilla bordet.
JA, tack! Ett Hemnes vitrinskåp från IKEA skulle jag gärna vilja ha. har bara ingenstans att ställa det...det är enkelt, fint och inte så dyrt jämfört med liknande, kostar strax under 3.000kronor!

Vem vet - kanske åker något ut och det in! Vi har pratat om att ha en gårdsförsäljning av möbler och saker i sommar. Då ska här storrensas!!! Det ska bli kul!

KRAM och godnatt!

7 kommentarer:

  1. Vill också ha ett HEMNES vitrinskåp - fast ett svart!
    Nu ska jag gå och lägga mig och sova!
    PUSS & GOD NATT!!!

    SvaraRadera
  2. Ja det kan ni ju skaffa om ett år eller så..?!PUSS & godmorgon;)

    SvaraRadera
  3. Jag låser ute hyresvärden, det är den enda jag känner att jag vill ha avstånd ifrån.
    Tjyvar har inget hos mig att ta så jag får väl baka lite bullar och bjuda dom på till kaffe så kanske de blir snälla och slutar att stjäla.

    SvaraRadera
  4. Hej igen!

    Jag googlade på mig tidigare idag och upptäckte då att det fanns en länk till din blogg.
    Det tycker jag är kul.
    Kram

    SvaraRadera
  5. mmm...ja det skåpet skulle jag också vilja ha. Jag har sagt det förr - du har god smak! ;)
    Gardinerna är fina. Tänk vad de har....hängt...med länge :)) Älg? tja..de har mjuk mule. Kan bli trevligt också :)

    SvaraRadera
  6. Sofia: Du är ju inte rädd för något du! Ja, utom då hyresvärden förståss;)
    Jag har också googlat idag fast på *Karins lilla värld* och såg att jag minsann inte är ensam om att kalla min blogg så. Kram

    Ann-Louise: Ja, de har "hängt" med ett tag :) Och de är helt hela:)
    Tror inte att jag skulle vilja ha en älg på mulavstånd. De är skrämmande stora!

    SvaraRadera
  7. Hej hej :-)
    Jag googlade på mig idag å insåg att d fanns du åxå har en Karins lilla värld :-)
    Å hamnade här helt enkelt.

    Vilken trevlig blogg du har!!

    Mvh Den andra Karins lilla värld

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥