måndag 11 april 2011

Nu har björken lövats!

HEJSAN!!!

Har samlat lite vårtecken idag igen! Faschinerande årstid det här, man får aldrig nog! :)

Vårtecken 1: 

Påsken!

Det är ju vår om något. Här har småfolket inventerat mormors påsklåda och lagt alla fjädrar i en korg.

Fint med alla färger tycker jag, det var dock inte lika fint när alltihop låg utspritt över hela köksgolvet! Och jag har ett stort sådant! Många fjädrar ryms det...

 

Eftersom vi ändå är inne på Påsken så vill jag visa de fina påskservetterna jag har hittat på konsum.


Årets sötaste:)


Vårtecken 2:

Vårstädningen...

...runt lekstugan har också startat! Alice vädrar ut vintern och styr skottkärran med stor precision. Just nu ska den fyllas med krocketbollar som ska flyttas från ett ställe till ett annat.

Till slut hamnade de mitt på gräsmattan där de förblev liggande.
Barns begrepp "att städa" stämmer inte alltid överens med vuxnas:)



Inne på glasverandan håller det också på att ställas iordning. Det är vårt allra mest flitigt utnyttjade rum på våren, sommaren och en bra bit in på hösten:)

Kvistarna ska hängas upp i taket och dekoreras med små ägg.

Hoppas, hoppas att det blir en fin Påsk! Vi har haft soligt och varmt i fyra dagar nu, men i morgon kommer det tydligen att bli regn igen:(


Vårtecken 3:

Vitsippor!

Plockade in ett helt gäng idag. Solen har lockat fram de små skönheterna! På bara några dagar har det blivit alldeles fullt av dem i backen på baksidan av mitt jobb.

Och lika betagen blir man varje vår:):)

Vårtecken 4:

Björken har lövats! :)))


Hoppas att ni har haft en fin måndag, min har varit lite turbulent kan man nog lugnt säga...det blir förändringar framöver:( 


(Blev du nyfiken nu, Susanne? Tids nog får du veta;))

God natt och sov gott!

7 kommentarer:

  1. Hoppas allt ordnar sig till det bästa:)
    PUSS!!
    God natt!!

    SvaraRadera
  2. Tack, det hoppas jag med, men det känns lite trist just nu! POK

    SvaraRadera
  3. hej Karin!

    För att göra dej lite glad tycker jag du kommer till föreställningen av "Så det kan gå" där jag spelar en betydande roll med starka känslor.
    Vi spelar två gånger idag 16.10 och 18.00. Sen blir det inga fler föreställningar.
    Må så gott!! kram

    SvaraRadera
  4. Det låter oroväckande? Hoppas att det ordnar sej.. Idag kommer Eva K hit, vi ska bla kolla "synläget" i sta´n. Allt Gott till Dej o familjen! Kramar Maria

    SvaraRadera
  5. Ditt kort, vårtecken nr 3 vitsippor, tror jag är det vackraste kort du visat! Ett otroligt underbart vackert kort !!! :)

    SvaraRadera
  6. Tack alla för era kommentarer! Idag känns det lite bättre!

    Sofia: Så synd att jag jobbar till 17.30 för därefter hinner jag inte, måste hem o laga mat. Hoppas ni spelar in så får jag kolla sedan!?

    Maria: Vi kan ringas:)

    Ann-Louise: Tack, jag tyckte också att det blev klart och fint:) Men min attatns kamera var skyldig mig ett skarpt kort för jag fick försöka få igång den minst 25 gånger innan det gick till sist!Grrrr

    SvaraRadera
  7. Hej Karin!

    Pjäsen spelas in och kommer att sändas på en teve på öppethus dagen den 14 maj.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥