tisdag 12 april 2011

Idag efter jobbet...

Tyckte S att vi skulle åka till IKEA och äta.

Det gjorde han säkert bara för att jag var ledsen igår och han ville muntra upp mig! Det är äkta vardagskärlek! :)

Å man kan ju inte ta sig till Restaurangen utan att passera en massa saker:)

Hehe
När han ändå var i farten att tycka synd om mig så kunde man kanske få hjälp att köpa en liten hylla..eller kanske rentav en STOR...?

Äkta vardagsegoism! :/
Men - han kommer ju också att tycka att det blir fint med lite ordning i sy- och pysselhörnan:)

 Ja just det: HEJ! (höll jag på att glömma.) 


Liten påskliljestump i liten vas på litet bord.

...och...

när vi nu ändå har IKEA på tal:

Den här gröna stolen från serien Läckö tycker jag är väldigt fin. Underbar färg!

Kan hända att jag skaffar ett par till balkongen på övervåningen...bord i samma serie finns också :) 

Däruppe behöver vi inga skön-sköna stolar för vi sitter bara stundvis och tar en kopp kvällskaffe. Sista sköna kvällssolen finns däruppe och det är ljuvligt!!!
Så fint det skulle bli med en illröd pelargonia på, eller hur!?


Det här lilla brickbordet - även det för utebruk - kan man ha mycket nytta av lättplacerat som det är. Finns även i vitt!

Det heter Sandskär om någon vill söka det här


Här är hyllan Expedit som fick följa med hem i vår bil:) Det blir ingen montering förrän i helgen. Måste göra en rockard som innefattar fyra rum först... berättade om det innan och det här ska alltså stå på stället för "NYTT"

Här i ryms det mycket mot i det gamla trånga skåp som står där idag. Insatser får bli en senare fråga. Det finns både insatser med lådor och skåp och så finns det ju ett antal korgar som passar.

ÄNTLIGEN ska det bli ordning! :)

 Lägg märke till den fina sländan med magnet som jag har fått av Jenny!

Avslutar dagens sena inlägg med en påskbild:)
S använder datorn för att göra ritningar till jobbet och det går ju före bloggandet:)

Faktiskt.
Äkta vardagskärlek? Nähä...okej då: En självklarhet;)


NATTI, NATTI!

5 kommentarer:

  1. Tänker på dig!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Tack gulliga Sofia! Fast jag är glad igen nu, det löste sig till slut:))) Kram

    SvaraRadera
  3. Lät inget roligt att du var ledsen men jag ser att det fixat sig. Va bra! :) Den gröna stolen tycker jag är super. Vill ha helt enkelt :)

    SvaraRadera
  4. Ann-Louise: Ja visst är den fin? Vill också ha!!!:) Nej, det är inte roligt att vara ledsen, händer inte ofta som tur är:)

    Chris: Tycker om dig också:)<3

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥