torsdag 28 april 2011

Syskonkärlek

GODKVÄLL :))
  
Nu börjar jag bli lite orolig över det här högtrycket som har långtidsparkerat över oss. Solen står som spön i backen varje dag.

Allt blommar snart och vi kommer inte att ha en enda blomma att pynta med till midsommar. Såg att det fanns prästkragar i knopp på grannens tomt. Det är för tidigt!  

FROSTNÄTTER
kommer dessutom att komma...låter jag som en pessimist nu? Ja minsann det gör jag!

(Vi byter ämne)

Måste få visa:


När min mamma skulle få lov att gå ut på dans för första gången sydde och broderade hennes syster Siri den här aftonväskan till henne.

Klicka på bilden så framträder detaljerna tydligare!!!

Massor av pärlor! Massor av pyttesmå pärlor! Massor av tid måste det ha tagit! Massor av kärlek måste ligga bakom. 


Min moster var tio år äldre än min mamma och hon arbetade som sömmerska - en flitigt anlitad sådan, för hon var mycket duktig! 


Från det ena till det andra:

Så här ser det ut på skåpet i vardagsrummet just nu! En bit av ett gammalt djurhorn som Jenny har fyndat till mig:) och två fina lyktor som är köpta på Annorlunda rum i Osby.


Känner mig lite osammanhängande ikväll. Detta går nog inte att "knyta ihop"
Hmmmm... Gammal väska...gammalt skåp...blommor...*tänk, tänk*

 Det finns en röd tråd! 
Den kvällen mamma var ute och dansade med sin fina nya väska träffade hon min pappa. Hon var 18 och han var 29! (Rena barnarovet;))

Till deras hem skaffade de så småningom detta skåp ovan.
Danskväll - mötte livspartner - köpte skåp! Och blommorna som inte borde blomma riktigt ännu står ovanpå...


tror jag fick med allt i säcken:) 
GODNATTkramar!!!

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig blandning av vackra saker med lite "historia" bakom. Förbereder det celebra besöket med besök från Uppsala i Valborgsmässo-helgen. Och helgen efter är det äntligen dags!!! Välkomna!

    Kramar Maria o A

    SvaraRadera
  2. Vad snyggt med renhornet;)!
    Har du målat gungstolen?
    Puss

    SvaraRadera
  3. Maria: Hoppas att ni får en riktigt trevlig Valborg! Själv är jag "bjuden" på bröllop i morgon;)
    och jobbar hela söndag! Ser fram emot nästa helg! Hälsa! Kram!

    Jenny: Nej jag har inte målat gungstolen men den står i garaget och väntar!
    POK LSÄ

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥