söndag 10 april 2011

En underbar dag!

GODKVÄLL:) 

Å, vilken bra dag det har varit idag!

I morse gick Alice (mitt barnbarn) och jag till Kicki som fyller 90 år idag!

Värlens mysigaste nittioåring! Pigg och humoristisk.Tänk om man vore så alert när/om man blir så gammal! Hon är mamma till min fina arbetskamrat Åsa:)

Därefter blev det en tur till lekparken med A och ett jämnårigt barnbarnsbarn till Kicki. :) och över alltihopa lyste moder SO-OL:)


 Här hänger den, buren som jag köpte igår på Annorlunda rum.
 Vi har provat med lite olika fåglar i den idag men det är meningen att den ska hänga på vår glasveranda med en blomma inuti sedan..

dvs:

Efter PÅSKEN, för först ska den där långhalsade typen därinne kläcka sina ägg.
Det har jag lovat A:) Ska bli spännande att se vad det månde bliva:)


Den andra saken som fick följa med hem från tidigare nämnda affär var denna stora fina lykta:)

Är som sagt lite svag för ljuslyktor, ljuskoppar, ljusmanchetter, alla sorters ljus. Men bara de jag tycker är fina...och det är tyvärr ganska så många;)

Den söta krukan har jag köpt på Rusta! Den kostade alltså inte så mycket:) Men den är fin ändå!


Alice och Sofia gillade den vita nymålade trappen!
De har mer eller mindra bosatt sig i den, vilket är liiiite jobbigt när Sofia inte är  stor nog för att vi ska våga lämna henne i den själv.

Upp går det med fart, men på nervägen bör man vara med:)  
 

Äldsta dottern JENNY 

som är mamma till de två små gotrollen är ute på galej ikväll med sina gamla kompisar här i vår lilla by!

Här är hon färdig att ge sig av.

Det var första gången jag hade båda barnen tillsammans över det kritiska nattandet (som mamma alltid brukar sköta).

Båda skulle ligga närmast mig och Alice skulle dessutom prompt ligga i mitten och det går ju inte ihop sig! Så det var lite jox innan A till slut somnade.

Sedan gosade Sofia och jag ihop oss och då somnade även hon ganska snabbt:) Nu ligger de skavfötters uppe i bäddsoffan:) Ska snart gå och göra dem sällskap:))) MYYYYS!

Hoppas att ni också haft en solig och fin lördag!
KRAMAR

2 kommentarer:

  1. Blev fint med buren men fasligt va lång hals den har den där kyckligen :)) Krukan är helt klart värt pengarna. Man kan göra riktigt bra fynd där faktiskt. Hade vi en sån fin vit trappa skulle jag också sitta där hela dagen, men ingen skulle då vilja hålla mig sällskap :)) Late hunden är paketerad & ivägskickad! Mycke nöje ;))

    SvaraRadera
  2. Å,tack! Jag ska ta väl hand om honom!;) Till vilken adress har du skickat honom? :))))
    Den har lång hals för att den är så nyfiken:) Vi väntar spänt för att se om kycklingarna blir likadana;)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥