söndag 3 april 2011

Syster lycklig

...står för dagens inspiration.

GO'KVÄLL!!!
 Idag har vi haft varmt och skönt ute, men fortfarande ingen SOL. Fattar inte varför det ska sitta så långt inne med lite solsken!?

Elin och Jonas har åkt härifrån för en timme sedan och jag har suttit och kollat internetbutiker.

Idag har jag laddat ner lite fina saker som finns att klicka hem från


 Men oj vad rutorna blev små!

De tre första bildrutorna visar vaxdukar i ljuvliga pastellfärger! Vår- och sommar-känsla!

Den fjärde rutan innehåller söta påskservetter:)


Allt ovan kommer från danska Ib Laursen som jag bara älskar!

Skylten skulle passa hos mig! ;) (Mom's HOTEL - always open)


Här är det lite blandade saker; Kudden ser ni väl knappt; klicka på bilden så blir den större!...Ljuskronan är tillverkad av Monica Johansson och kostar därför lite extra:) 

MEN... hennes keramik är underbart fin! Eller hur!?

Muggarna är av melamin och kommer från Green gate. Fina att ha med till barnen i picnick-korgen :)


Den fina, fina gräddsnipan är tillverkad av ännu en duktig keramiker; Maria Liliegren

Och mattorna är väl somrigt fina i sina pastelliga färgskombinationer!?



En Kalender som håller år ut och år in! Magnetiska markörer medföljer så klart!


Och till sist: En underbar röd skål från Rice. Jag bara älskar rött!!  Och allt detta finns alltså att klicka hem här!

 

Till sist...

...en liten kruka minipåskliljor ute på lilla bordet på altanen.

Denna bild är tagen för gott och väl två veckor sedan. Den dagen var solig och fin och jag var varm och röd om kinderna efter en timme därute:)

Varje år 

när den första vårsolen kommer gör i alla fall jag alltid misstaget att skapa förväntningar.

Jag tänker ÄNTLIGEN! Nu blir det så här i minst flera veckor och sedan blir det ändå bättre och varmare. Jag ser bara vår med sol och därefter sommar med sol och grönska framför mig...

Hela sommaren: Rena medelhavsklimatet! Regniga dagar ingår inte i min planering. Knappt vind och skymmande moln heller...ÅH, jag ska göra det och det, åka dit och dit... 

Jag säger bara: Bäddat för besvikelser!

Varje år! Har jag kort minne eller är jag dum!? Eller kanske tänker jag bara positivt...;) 

Vem vet!? Jag vet bara att jag har gjort det igen och att jag redan är grymt besviken:(

Men i morgon kanske...?

Soliga KRAMAR!!! :)

2 kommentarer:

  1. De där vaxdukarna vill jag HA..o servetterna..å kalendern...Och ABSOLUT gräddsnipan !! och så allt annat också :)) Jisses vad fint! Jag får glädjas med dig istället ;)

    SvaraRadera
  2. Jamen, jag har inget av det där...men jag vill ha!:) Särskilt vaxduken i rosa, gräddsnipan och ljuskronan....;)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥