lördag 30 april 2011

Kaffe och årets första rabarberpaj

HEJSVEJS!


 Idag har vi njutit av den sista varma soliga dagen på ett tag om man får tro väderlekstjänsten.

Kanske att det blir något gjort inomhus nu...? 

EMMA kom förbi efter jobbet så jag gjorde en rabarberpaj till eftermiddagskaffet. En snabb och god variant, receptet har jag fått av världens bästa Chris;)


En bricka kommer lastad...rätt så glest :)


 GOTT.GOTT.GOTTIGOTTGOTT!

 Vill ni också ha?

Gå ut i landet och plocka lagom antal rabarberstjälkar! :)))


Recept på pajen

3 dl vetemjöl
1 dl strösocker
1 krm salt
½ tsk bakpulver
175 g smält smör

Blanda ihop och platta ut i en pajform.

Lägg rabarberbitarna på degen
Rör ihop 3 msk strösocker och 1 msk potatismjöl och strö över rabarberna.

225 grader/25 min

Och naturligtvis hade vi vaniljvisp till:)


Så får jag önska er en trevlig 1:a maj! Själv jobbar jag hela långa dagen!


 
KRAM!

4 kommentarer:

  1. Så gott! Rabarber paj är ljuvligt gott :) Hur hög är din lilja som du visade igår och hur länge är den så där vackert blommande?

    SvaraRadera
  2. Hi, hi.......Tack för det världens bästa Karin. <3

    SvaraRadera
  3. Ja, tack!! Jag vill gärna ha!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ann-Louise: Den är c:a 25 - 30 cm och blommar en vecka ungefär. Beror lite på hur varmt det är. Svalka ger ju längre blomning :) Kram

    Chris: Det receptet används flitigt, alla älskar din paj. Särskilt Jonathan;) Kram! <3

    Jenny: Vi fixar det när du kommer hem nästa gång:) POK

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥