tisdag 5 april 2011

Förvaring

Hej, hej:)

Idag har det regnat hela dagen och...ja, det kan inte bli mycket sämre väderleksmässigt. Men andra faktorer kunde ju förstås vara sämre...man kunde ju vara sjuk eller så.

(Försöker tänka positivt, egentligen HATAR jag detta regnande!;))

Har jobbat hela dagen och känner mig rätt så seg nu. Har som vanligt vääääldigt svårt att komma i säng på kvällen. Trots att jag vet att jag ska upp och jobba.

Har bara mig själv att skylla där, jag vet! ;)


Tänkte visa några bra förvaringar. Denna korg har jag köpt på Åhléns och den passar mycket bra på det trånga utrymmet vid dörren i gästrummet.

Finns inget nattygsbord som ryms där:)


Denna burk är ur Ikeas julkollektion från 2009. Tre-i-en, ni vet. Kostade typ 70:- för alla tre. Den är ypperlig att förvara knäckebröd i, det förblir mört och kan ställas fram direkt på bordet. 

 Om man inte har gäster förstås;)


Här har jag ett litet sideboard i vardagsrummet. Under det står de fina korgarna som också är köpta på Ikea. Finns nog i de flesta hem. I dem förvarar jag servetter (Många gånger är de också köpta på Ikea:)


Denna lilla fina svarta (c:a 20x15x8 cm) har jag hittat på Netto! Faktiskt så kan man hitta en del fina saker där till ett ringa pris;)

 De får alltid hem ett litet parti av allt, fina saker försvinner fort. Ibland  har man tur. Andra gånger finns där bara skräp.


Och den här lilla stickkorgen (har garner i den) flätade jag i träslöjden när jag gick i nionde klass:)


Här en till Ikeakorg, likadan som den med servetterna i, fast mindre. Här har jag de filmer som vi ännu inte har tittat på . Brukar köpa ett gäng ibland:)


Och så en burk...i glas. Den kan tala för sig själv:)))
Måste i sanningens namn erkänna att den för tillfället är helt tom;)

Klockan är snart 22.00 - sängen kanske....? 

Njaaaaa...

KRAMISAR!

6 kommentarer:

  1. Men vad menar du? Är burken TOM? Hur kan det komma sig ;))

    SvaraRadera
  2. Vi kommer imorgon! Fyll på burken;) puss

    SvaraRadera
  3. Godisburken? Är det lördag i morgon;) POK

    SvaraRadera
  4. Tänk att du har flätat en egen korg. Det har aldrig jag.
    Låt den alltid stå framme så alla ser den.
    Glöm inte att fylla på burken med godis!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja fast idag skulle jag inte kunna, det är för länge aedan...Kram :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥