söndag 20 mars 2011

Dagen efter...

HEJ - HEJ :) 

Nu sitter jag här och är ganska så TRÖTT. Alla har åkt hem, de sista för en halvtimme sedan. Det blev sent i natt. Det blev tidigt i morse.

Men SÅ KUL vi hade igårkväll!  

Och så gossigt det var att ha Sofia med oss i vår säng i natt. Igen. Jag har haft mycket utrymme, hon kröp snabbt över tilll morfar och har legat klistrad vid honom hela natten. :)

Älskar när vi är tillsammans! Älskar mina barn och barnbarn! Älskar att svärsönerna gärna kommer hit! Älskar surrandet som betyder att de har kul - (och surrar gör de allihopa!) Älskar att se S njuta lika mycket som jag gör över dem!

Sova kan man göra en annan gång;)


 Alice har dekorerat tårtan! Det är polkaströssel, röda och gröna vidruvor och geléhallon ovanpå. Och sporadiskt utspridda gräddklickar:)

Behöver jag säga att den var jättegod!???

Till kaffet lade jag på en gammal spetskantad duk med bruna korsstygnsbroderirer, det var länge sedan sist, men det var ju riktigt fint! Lite lantromantik...:) Man är väl MODERN Hhahahha ;)

Kändes i alla fall vårligt.


Verkar som att Alice har fått nog av oväsen för en  stund.

Hon är fint kalasklädd i Emmas gamla baddräkt och cerisa tights! :D
Vi andra var lite mer påklädda;)

Hon fryser aldrig, trots att vi bor i ett gammalt hus som är lite halvkallt
så här års.  Emma sitter bredvid invirad i en grön fleecepläd :))))


En bukett vackra, utslagna tulpaner krönte bordet.


 Här sitter huvudpersonen, Elin och äter söndagsfrukost i köket:)

 

och här sitter Sofia...

...som har hittat Emmas gamla lära-gå-skor och det går så himla bra att gå i dem! Hon har inte haft så bråttom med att gå utan har nyss börjat, nästan 15 månader gammal.

NEJ NU...
börjar SOLSIDAN

ha´de´

KRAAAAMAR!

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Men så underbart det ser ut. Allt från festkläder, tårta till hålla för öronen ;)) Verkar som en toppenhelg!

    www.lyckligapraliner.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Underbart inlägg!! Tack för en mysig helg!! Puss puss

    SvaraRadera
  3. A-L: Ja, när barnen håller för öronen för att de vuxna stimmar, då är det roligt på hög nivå;)

    Jen: Tack själv för denna helg. Vi lär väl snart ses igen för jag vill fortfarande ha tillbaks mina husnycklar;) puss! :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥