torsdag 10 mars 2011

Stolar till vardagrummet

Hej, hej! :)

Idag har det regnat hela dagen med lite inslag av snö. "Tjockt regn" brukar jag kalla det. Det ser ut som snö, men lämnar inga spår på backen.

 Sedan jag kom hem från jobbet har jag (ätit och) suttit och kollat runt på stolar på nätet en stund. Vill så gärna ha nya i vardagsrummet.

Det gamla bordet ska ju målas vitt och de fula, tunga stolarna ska bort!
De är gamla, har haft dem i över 30 år, då kan man ju byta med gott samvete:)

Vet bara inte ännu vilken färg de ska vara: vita eller svarta.....?

IKEA ligger bra till som vanligt, där kan man handla utan att bli ruinerad, och de har ju fina modeller. Prismässigt skiljer det nästan tusen kronor på stolar som jag tycker ser likvärdiga ut.

Har då kollat på EM och MIO. Den sistnämnda var dyrast.




Överst i stapeln har vi Visunda 699:- IKEA
Följd av Roger 499:- även denna från IKEA
Därefter kommer Brännö från EM-möbler. Kostar 795:-
och till slut Ingolf, IKEA 599:- 

S tycker att Ingolf är finast av dessa.

Det här kommer inte att ske i morgon, men det är kul att titta runt och se framför sig hur det kan bli. De utvalda stolarna är kanske mer "köksstol-aktiga" men jag tycker inte om klädda stolar med höga ryggstöd. De blir lika otympliga som de vi har nu.


Den här fina lampan finns på prhome

Det största problemet är den gamla kökssoffan som står vid bordet, Mörkt furufärgad...vit eller svart? Sälja eller behålla? 
Det är frågan...

I morgon är det FREDAG!!! ;) 

KRAAAM

5 kommentarer:

  1. Den översta ser skönast ut! Tack för skjutsen igår :)
    //Emma

    SvaraRadera
  2. Ja, det tycker jag också! :) Tack själv för fikat! Puss

    SvaraRadera
  3. jag tycker att ni ska behålla kökssoffan ett tag för rätt som det är har någon liten familj flyttat och vill köpa den av er. Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Jag vet vem du menar, Åsa;) Ja, det var ju en tanke,men vi har fortfarande ingenstans att förvara den...Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥