fredag 4 mars 2011

En glad överraskning

Hej! :)

Det här blir ett sent inlägg...har jobbat, tittat på herrarnas stafett, handlat på MAXI i Krsd och kollat med ett öga på Let's dance och nu ska jag snart gå och lägga mig.

Ska ut i skogen tidigt i morgon bitti, träffa en skogsägare och välja ut en fin björk som jag ska ta hem. 

I går morse hittade jag en Ikeakasse på min trapp. Full med trollhassel som en snäll fd. arbetskamrat hade ställt där. Jag blev så klart jätteglad!


Det var inte lätt att reda ut de trassliga grenarna :) Allt hängde ihop i en enda röra. Hela vardagsrumsgolvet var fullt av kvistar och småskräp efteråt.


Så här fint blev det! Tack snälla Iréne! (Hon har ingen dator, men det känns bra att säga tack) Kan ju visa henne när hon kommer förbi ;)


 Har aldrig haft trollhassel tidigare!


Den här fina, fina stenen hittade jag på en strand i Halmstad för några år sedan. den är alldeles flat under och jag brukar ha den att lägga på papper (servetter, korsord, tidningar) ute på altanen när det är lite blåsiga sommardagar.

På vintern får den vara inne, så den inte försvinner:)

  
Godnatt! (eller Godmorgon, Godmiddag, Godkväll?:)) 

2 kommentarer:

  1. Jag läste "trolltrassel" först... Va fint det blev! Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Detsamma - ja här finns lite konstiga buskar o träd, men inget trolltrassel vad jag vet ;) Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥