tisdag 8 mars 2011

Nya kuddar


God Kväll!

Nu har jag kommit på hur jag ska kringgå krånglet med att ladda ner bilder. Skönt. 

Jag hittade min symaskin däruppe ;) och har sytt två kuddar i madrasstyget. bara rakt av, inga krusiduller. Tyget är så fint att det inte behövs. klart att det kunde ha varit fint med grå tofsar i hörnen, men det kan jag ju sätta dit senare. 

  
 Hmmm...skulle kanske klä om hela soffan i madrasstyget och måla den svart...eller grå...eller vit. Hmmm

Vi har en gammal kökssoffa stående i vardagsrummet vid matbordet. Den stod i köket innan, men när min Mamma dog fick jag ärva hennes gamla soffa som var så mycket finare. Den ville jag ha i köket och denna skulle ut i förrådet.

...var det menigen...

Nu är det ju ganska så fullt i vårt förråd så den fick inte plats. Ingen av barnen har heller plats och det är nog bara Elin och Emma som vill ha den.
Så den får stå här så länge...faktiskt ganska praktiskt med en soffa. Även i vardagsrummet. 


Bordet ska i alla fall målas vitt har vi bestämt oss för. Det ska vara klart till Påsk om inte förr. Stolarna vi har är tunga och klumpiga så de ska bort! Vad det blir istället har vi inte riktigt kommit överens om ännu.   

 

Här är bilden jag tog i går morse när jag gick till jobbet. När Vildgässen flyger norrut så är våren inte långt borta. De vet. 

Lägg märke till pilformationen, vissa fåglar är halvt dolda bakom grenarna :)


Ha en fortsatt trevlig kväll!
KRAMAR

2 kommentarer:

  1. Fina kuddar!
    Gillar bilden på fåglarna också. Jättefin!

    PUSS

    SvaraRadera
  2. Tack! Har sytt de randiga kuddarna till gästrummet nu också. Puss! LSÄ :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥