tisdag 1 mars 2011

Burkar!!!!

HEJ! Nu är det VÅÅÅÅÅR!

Not.

Det är i alla fall Mars månad, och det är nu man ska sätta små tomatfrön i jorden! Inomhus alltså. Det ska jag göra i helgen. På något sätt känns det inte så brådskande detta år, man har liksom ingen känsla av att det någonsin mer kommer att bli sommar.

Positiva Karin:)

I väntan på våren tänkte jag visa mina burkar. Jag gillar burkar som förvaring och som prydnad. MEN...De ska vara nya och fräscha. Som prydnad är det ok med gamla skamfilade, men jag har dem mest till att förvara ätbara saker i.



Utom då denna gamla, som jag har presentpapper i. Uppe på övervåningen i vårt hus har jag en pysselhörna. Det här är första gången jag tar er med uppför trappen ditupp. Häruppe har vi TV-rum, ett sovrum som Jenny med familj huserar i när de är hemma, koja under snedtaket till barnbarnen och så då min skaparhörna.

 

Linsburk, tändsticksburk kakburk, brödburk och salta-nötter-burk:)


Te-pås-burk, Kakburk nr 2, sockerburk.

Repris.


 En fin burk som jag har gett till Lisa. Hon gillar Muffins!


Till sist en liten blomma för att "mjuka upp"

Nu är mina rosa tulpaner helt utslagna! Den här sorten håller jättelänge!
Ha en bra dag onsdag!

KRAMAR !!!



5 kommentarer:

  1. Annelie Mårtensson2 mars 2011 kl. 00:24

    Känns verkligen som du skriver, att det aldrig mer kommer bli sommar men man kan få en lite vårkänsla i alla fall genom att titta in på din underbara blogg och se alla vackra saker! :-)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Jag var inte inne på mitt eget konto så det blev lite fel där...
    Hej Anneli!Vad roligt att jag kan ge dig lite förströelse i väntan på våren! :) Har tänkt på att du skulle bli en utmärkt bloggare, det händer så mycket omkring dig och du har en fin förmåga att återge det i ord! Säg till när du börjar så jag får vara med på din resa från början;) kram

    SvaraRadera
  4. Ja, den burken fick jag användning av :)! Synd bara att jag inte har nån synligare plats åt den bara.. Får bli när vi köper hus ;)!
    Puss!

    SvaraRadera
  5. Jag LÄNGTAR tills ni köper hus för då kan jag flytta in hos dig ibland;)
    Puss

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥