onsdag 30 mars 2011

En vit trapp...

 ...leder numera upp till vår ovanvåning!

HEJ, HEJ! 

Har just sagt hejdå till Sofia och hennes trevliga mamma. Vi har gjort découpageägg! 

Vi har haft jätteroligt, de var här i sju timmar och vi har skrattat i stort sett hela tiden;) Om ett gott skratt verkligen förlänger livet som det heter, så kommer jag att leva några år till nu...:D 

Här kommer bilder på vår nya, fina vita trapp! Äntligen är det gjort. Tack S! Nu är det taket på ovanvåningen som blir nästa vita projekt.

Och DET har Emma och Jonathan lovat att hjälpa oss med! :)))

Trappen från hallen - vit! Trappen underifrån - vit! 
    Trapp och räcke uppe - vitt! Trapp och vardagsrumstak vitt!
LOVE IT!

(läge för ett hjärta här :)


  Vårt vardagsrumsbord med trappen i bakgrunden

Ännu ett projekt. Bordet alltså;)  Det är så roligt att det händer saker hela tiden, det har skett otroligt mycket i vårt hus det senaste två åren. Och det är bara början:)

 Ännu roligare nu är att snart kan man börja fixa utomhus. Tomatfröna som Alice satte för ett par veckor sedan ha fått sitt andra bladpar nu och det är så roligt att se dem växa!

Tänk de små spröda stammarna som ska bli så grova och orka bära tunga klasar med tomater här mot vår husvägg!

Ska ta bilder när Alice kommer till oss nästa helg. Hon ska själv få visa dem:)


Så till lite mindre roliga funderingar. Innehållet ovan i den fina skålen (som inte syns, nej:)) är borta! Vi har satt i oss rubbet idag medan vi har pysslat.

Och jag åt säkert mest...

Jag undrar varför det är så roligt att sitta still och pyssla och varför det är så gott med godis!???? Borde inte vi människor tycka om det som är mest hälsosamt för oss i stället?

Att gå ut och promenera (tråkigt!!) Att äta nyttig mat (urk) 

Nu överdriver jag lite igen, men ändå...lite sanning ligger det i det ...en överdrift är ju en halv sanning.

I morgon ska jag gå en lång promenad. Kanske. Om jag hinner. Det finns så mycket annat som går före...tyvärr. Usch, vad slapp jag låter :((


Denna sorts tulpaner har jag inte sett innan, de var nästan vita när jag köpte dem och dagen efter hade de mörkrosa kanter runtom kronbladen. Det var nästan som trolleri - Jättefina! 

Nu ska jag plocka in i diskmaskinnen: I morgon har jag sovmorgon, börjar jobba 11.30 Sova tills man vaknar - UNDERBART!

SOV GOTT när det blir så dags...:)

7 kommentarer:

  1. Åh, vad fin trappen blev!!

    SOV GOTT!!
    PUSS!!

    SvaraRadera
  2. Kom hem så får du se själv! Pssipuss!

    SvaraRadera
  3. Hej! vad fin trappen blev!! Vi har också klurat på det där med att måla den vit. Men det kändes så jobbigt att ens börja...tycker också att det är fint med vitt och trä tillsammans därför får det vara ett tag till jag har ändå massor med projekt på gång som aldrig blir klara..suck.. :)

    SvaraRadera
  4. LyckligaPraliner31 mars 2011 kl. 21:14

    Oj, glömde säga att vilken gullig duk du har på bordet!! vill ha vill ha vill ha :))

    SvaraRadera
  5. Ja, det är fint med trä och vitt också, men vår trappa var så sliten. fast det har tagit lååång tid från tanke till verkställande.
    Duken kommer från Miljögården. :)
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥