torsdag 24 mars 2011

I morgon är det FREDAG!

...det vill säga om en timme! Men först ska jag sova lite... har nu förutom väckarklockan även mobilen på ringning, och den snoozar!:)

GOD KVÄLL!

Som det händer sig ibland så blir det  här ett sent inlägg! Var bortbjuden på "tjejmiddag" ikväll. OK: jag är ingen tjej längre, men hon är! (39)

En jätterolig tjej med ett väldigt personligt hem; tog lite bilder som kommer senare i ett inlägg.


Hmmm...vad ser jag där längst borta i hörnet!? En ful lampa! Den har stått där så länge att jag inte lägger märke till den längre. Förrän jag plötsligt ser den på bild!

Den måste ERSÄTTAS! :)


Vi har lite olika projekt på gång i huset. S har målat undersidan av trappen vit! Äntligen:) Trappstegen ska också målas men det måste planeras in för man får inte använda trappen på några dagar efteråt. 

Jag har jämt ärenden ditupp, så vi får väl ta och måla varannat steg i två omgångar:) 


Mellan spjälorna i trappen hänger detta hjärta.

 Sofia kan inte passera det utan att ta i det:) Jag brukar stå och kolla om hon glömmer bort att det hänger där, men hittills har hon inte missat det en enda gång.

Hon är som mormor - gillar hjärtan. Skulle kunna göra ett helt inlägg om hjärtan...ja, det kanske jag ska någon gång också...till jul kanske för då är de överallt;)


 Känner mig lite generös ikväll så jag bjuder på ett helt träd! Den här Koreagranen planterade vi när vi flyttade till vårt hus för snart 23 år sedan.

Den har blå uppåtstående kottar och barren är silverfärgade på undersidan. Fin att ta in och dekorera med till jul. VAD ÄR NU DETTA!!!  varför återkommer jag till julen hela tiden, det är ju inte riktigt vad jag vill ha nu! ALLS! 

Jag behöver nog sova tror jag

Sov Gott alla mina 20 läsare! :)

KRAMAR! 


4 kommentarer:

  1. Det är aldrig fel på julen. Förra lördagen värmde jag glögg och spelade julmusik trots att vi är inne i mars.Idag är det bara nio månader kvar till juldagen,ska jag sätta en bulle i ugnen tro så det kan bli ett litet Jesus barn till, till jul? Som jag är septemberbarn blir det jungfrufödsel även denna gång.

    SvaraRadera
  2. Tack för hela trädet! :)) Vad trevligt med tjejmiddag också. Jag tycker också om hjärtan ;)

    SvaraRadera
  3. Sofia: Nu tar vi det lugnt och firar snällt Påsk och Midsommar innan vi börjar tänka på Julen;)

    Ann-Louise: Väl bekomme:)Alltid trevligt att bli bjuden på middag:))Tycker att det är så synd att jag inte kan göra hjärtan på min blogg :(( Funkar det på din? Hur gör du i så fall?

    SvaraRadera
  4. och Sofia...det där med jungfrufödsel har jag aldrig trott på:)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥