måndag 28 mars 2011

Flitiga fingrar

HEJoHOPP:)

Får jag presentera fröken Sofia Skanebo! Busig. Bussig. Alltid glad. Alltid pigg. Alltid full rulle:)

Tror aldrig att jag har träffat någon som hon innan.

Hon kan allt; Sticka, virka, sy, väva, måla, brodera, designa och en massa mer. Allt man kan ha nytta av sina händer till. Och lite till.


Hon flyttade ner hit från en större mellansvensk stad för ett-och-ett-halvt år sedan och hyr nu ett hus i vår lilla by:)

I hennes lilla hus är det en orgie i färger och former. Bilder inifrån vardagsrummet försökte jag publicera igår men det gick inte så bra.

Det var som med kejsarens nya kläder - det bidde ingenting!

Tyvärr hann jag radera bilderna så jag måste ladda ner dem in i datorn igen. därför kommer jag att visa dem i morgon. Om det funkar idag.


Härinne har hon ett rum fullt av mattrasor. Det ser ut som korgar på en marknad i Marrakesh:) 

Inte för att jag någonsin har varit där eller ännu mindre  sett några marknader där, men det lät bra...;) Och det var fint!

Hon har en sådan underbar ordning på allt, det ser aldrig skräpigt ut fast hon har grejer överallt.



En fräck egendesignad väska som hon har sytt!


Innanför köket ligger pysselrummet/ateljén.
Som inte på långa vägar räcker till för alla hennes projekt.

Hon har två symaskiner som båda fungerar. Däremot har hon ingen TV:  "när skulle jag ha tid att titta på den?" säger hon och flinar.


Detaljbild från hyllorna därinne. En bråkdel av prylarna, allt uppdelat i små och stora glasburkar.


En ranunkel!

Dagens blomma har jag fått av två pensionerade arbetskamrater som hälsade på häromdan.

Tur att jag tog en bild då för nu är bladen gulnande - jag kan inte klara dessa blommor som krukväxt!:(((

NU blir det spännande att se om bilderna kommer med eller om jag skrivit ännu ett inlägg helt i onödan;)


KRAMAR!!!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Oj, vad grejer. Jag skulle bli tokig om jag hade så där mycket. Fast det är klart. Jag skapar ju inte något heller. Skapar man med händerna som hon gör blir det ju en fasligt massa ting som man måste ha. Men lycklig ser hon ut att vara! ;)
    Ha det bra/ Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Ja hon verkar trivas i sitt kaos. Men hon har ett otroligt ordningssinne så hon har stenkoll på alla prylar. Det är uppfriskande att vi är olika! ;)

    SvaraRadera
  3. Det är underbart att ha så mycket material att sätta händerna i när inspirationen kommer, men den kommer aldrig som den har satt sig i mig så det är att skapa hela dagarna.
    Men när man är jag så är det härligt!

    SvaraRadera
  4. Jag vet! Det är det som är så härligt med dig att du är one of a kind;) Kram.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥