fredag 11 mars 2011

Min fina björk!

HejåHå:)

Nu har björken flyttat in i huset!

Vi hade ett tråkigt hörn i en del av vår hall där ingenting passade. Nu står där en fin björk och pryder sin plats! Det blev precis lika bra som jag trodde:)

Här nedan är vi i skogen någonstans utanför Osby och får en björk fälld. Den kostade 100:-, men bara för att jag insisterade. Han ville inte ha något för den alls, men man kanske vill ha en till björk senare och då känns det inte bra att fråga, om man fått den första helt gratis...shit, vilken lång mening:)


Den fick ligga ute ett tag och torka till, säkert inte tillräckligt länge (?) Som vanligt är jag lite för ivrig. S målade taket i hallen vitt. JIPPIE!!! Ser ni vilken skillnad!?


Före och efter.


...och nu står den där så fint!

Min mässinglykta ger ett vackert mönster på väggen när den lyser. Tyvärr kan jag inte återge det på bild. Vill ha en systemkamera så jag kan ta mörkerbilder!

Väggen i denna del av hallen är målad i en mild gul färg som jag trivs jättebra med:) Den vill jag absolut inte byta ut, så nu är jag nöjd med denna del av huset ;) Vardagsrummet nästa! :))))




Nu börjar let's dance!!!

Ha en underbar fredag! 
Ann-Louise - är du fortfarande med? :)

KRAMAR!!!




8 kommentarer:

  1. O ja :)) Självklart! Kan väl inte missa allt bra du skriver och visar heller ;)

    SvaraRadera
  2. Måste bara kolla lite, det är så roligt att du är med, tror jag känner alla andra:):)

    SvaraRadera
  3. Tack, Jenny! Ja det ser jättemysigt ut...för att inte tala om taket;) Fattas bara en katt som kan klättra ... ;)puss!

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Måste nog ut leta mig en egen björk...
    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Nu är vi visst fler som har björkarna inomhus.Men björken är vacker så den står sig överallt.

    SvaraRadera
  6. Jamen dina är ju av ull;)Men visst är det vackert, skulle önska att jag hade en katt som jag kunde glädja;) Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥