tisdag 15 mars 2011

En liten klätterapa:)

HEJ IGEN!!!

Det är roligt med barn, men det är nästan ännu roligare med barnbarn! (Jag sa nästan, alla mina barn;))

Och det är jätteroligt med en lillasyster!
Alice var inte särskilt road av att få en lillasyster när hon var dryga två.
Faktiskt så gjorde hon allt för att bli kvitt henne genom strypning, kvävning, allmän misshandel och andra misslyckade försök att bli av med henne.

Men alltid var det någon som hann ingripa och avleda attackerna;)

Ja, jag överdriver naturligtvis (lite) men det gick inte att lämna henne ensam med lillasyster den första tiden. 

Men nu är det så här roligt! 


Det går både att leka med Sofia och så kan man titta på när hon klättrar!
Tänk så det kan förändras! 

Om ni klickar på bilden så blir den större!


Sofia älskar att klättra på stolar, bord, soffor, trappor - ja, allt man kan tänkas klättra på (Nej, hon har inte kommit på att man kan klättra i björken ännu...)

Hon behöver m.a.o en del passning:)


Det hjälper Alice så gärna till med!


Allt som behövs för att roa sig kungligt en hel eftermiddag är två stolar!


Leksaker....vad ska det vara bra för!??

Det är så underbart att ha dem här hos oss någon gång då och då (ofta).

I natt sov Sofia med mig och någon gång på efternatten vaknade jag av att mitt huvud hängde ner över sängkanten. Då hade hon lagt sig tvärs över mina kuddar och trängt bort mig:)

Så väl jag minns att det var så varje natt när våra egna (två åt gången) låg i våra sängar. 

Nu ska jag gå och lägga mig, man blir trött av att ha småbarn:) även ikväll ligger det en go liten en i min säng. MYYYS!
Kram och
Go'natt!

4 kommentarer:

  1. Å vilka sötingar :)

    Barnbarn är nog alldeles fantastiskt, vilken känsla! Min mamma älskar våra barn sågot så oändligt och hon får ta del av allt det härligaste :)

    Hoppas du får en fin onsdag!

    Kram/Julia

    SvaraRadera
  2. Men så mysigt !! :)

    SvaraRadera
  3. Du måste ta med dig flickorna till mig så vi får sitta vid lillbordet och fika. Det är lagom höjd för klättriga små barn, annars kan jag ta fram kökspallen den går att klättra på också. Jag planerar att bjuda hem dig nästa vecka blir det bra? Jag har klippt mattrasor nu intensivt i två veckor så jag behöver en anledning att köra igång och storstäda. Kram

    SvaraRadera
  4. A-L: Ja, det är verkligen jättemysigt med barnbarn, och att få ha dem så pass nära! :)

    Sofia: det går bra, jag jobbar i skolan nästa vecka (har utekurs denna vecka) så vi kan bestämma då! Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥