onsdag 23 mars 2011

En vanlig dag

HEJ-Hallå!

Idag har det varit en helt vanlig dag i mitt helt vanliga liv.
  
Kom i tid till jobbet :) Slutade tidigt och hade planerat att vara ute och pyssla på tomten - kanske dricka kaffe utomhus och läsa lite i min bok också, njuta med andra ord. Det skulle ju vara  soool  och blå himmel idag!
Javisst, den glimtade till då och då men vad det BLÅSTE!

USCH och fy! 
Det blev till att stanna inne.
Och det är ju ganska vanligt.


Jag satte mig vid datorn istället för symaskinen.
Eftersom det är lagningsarbeten jag hade på gång där så framstod datorn som mer frestande.

Också ganska vanligt.
Att ge efter för frestelser alltså.

Zig-Zag asken som står på min kökshylla (ovan) hade jag tänkt spara som den var - oöppnad. Måste erkänna att den är tömd på sitt innehåll nu:/

TYVÄRR OCKSÅ DET GANSKA VANLIGT.


När vi ändå är inne i mitt kök så kan vi glutta lite i ett av skåpen:) Har slängt ut mina IKEA-asietter nu och köpt fler från Broarne. (Ib Laursen)

Plus lite andra saker i matchande färger. "Muffinsformar", en halvstor kanna. Även det IB Laursen, som jag tycker gör jättefina saker.

 
Har tidigare haft ett kök i blåvitt så det gillas även om det nu är mest rödrosavitt. Blått är egentligen min färg, har alltid tyckt om den. 

Men jag vill ha omväxling: GAAAAANSKA vanligt


Känner lite panik över att jag snart (om 5 år) är pensionär! Därför måste jag fräscha upp hemmet för som pensio har jag kanske inte råd:(

Fast egentligen har jag ju bytt ut det mesta med jämna mellanrum hela livet. Ibland kan jag komma ihåg saker som jag önskat att jag hade kvar, och undra vart de tog vägen egentligen...

 

Slutar mitt inlägg med en blomma; GAAAAANSKA VANLIGT

MEN.....

Denna är inte äkta!

Ganska ovanligt! :D

GODNATTKRAMAR!!!

6 kommentarer:

  1. Som VANLIGT... ett trevligt inlägg!!
    PUSS

    SvaraRadera
  2. Tack! Som vanligt: LOVE YOU! :)

    SvaraRadera
  3. Hej!!
    Som VANLIGT har jag tittat in till dig flera gånger idag och som VANLIGT tror jag banne mig du har världens bästa blogg. Vad du är kul! ;))

    SvaraRadera
  4. Tack snälla:) Det är ju bara så roligt att blogga:)

    SvaraRadera
  5. Ha ha ha... du är så rolig!! Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥