torsdag 3 mars 2011

Lille John

Godmorgon!

När jag var 18 år ung blev jag GRAVID!!! Jag var överlycklig, men det var inte min pappa om man säger så ;) Han började tom vakta oss - vad kunde hända som inte redan hade hänt;) Det störde oss dock inte så mycket för han var kvällstrött :)


Här sitter jag i en roddbåt på Kalixälven nedanför vårt hus.

*
Jag bodde fortfarande hemma hos mina föräldrar, men jag hade fast jobb som dekoratör på Domus.

Den stolte blivande fadern utbildade sig till Polis och vi visste inte riktigt var i landet vi skulle hamna efter det. Efter ett halvår flyttade jag till en liten etta i stan och min mamma hade hand om John när jag jobbade. 

När John var ett-och-ett-halvt gick flyttlasset till en Stockholmsförort.
 
*
De här bilderna är tagna c:a en vecka innan nedkomster.

Jag ökade sammanlagt 9 kg och lille John vägde 4 så det var inte mycket kvar att gå ner. Hade mina jeans på mig när jag åkte hem från BB (man fick ligga där i en vecka på den tiden) till mina rumskompisars stora förtret:)


En vanlig syn: jag målar ett skåp (vart har det tagit vägen under årens gång...det var ju FIINT) I det skåpet lade jag sedan in de små babykläderna. Det blev turkost på utsidan. Starka färger har jag alltid gillat!

Å vad det var mysigt, jag kan fortfarande känna hur det kändes att  förbereda inför hans ankomst.


Här ligger jag tre månader senare med den lille älsklingen.



En präktig liten gosse, han vägde 10 kg när han var ett halvår.

 och jag då? Vart tog en här kroppen vägen;) Här har barnaskaran utökats med lilla Jenny och jag är 23 år på bilden

Om det känns länge sedan? JA! Livet går alldeles för fort, men 40 år är en lång tid och så mycket har hänt sedan dess.

Ha en bra dag! 

KRAMAR!


6 kommentarer:

  1. Hej du, jag var också en sån där pangbrud när jag var ung och åkte hem från BB med jeansen knäppta (efter 1:a barnet alltså.) Det är ju 40 år sen det med. Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Somliga har tur!! Jag har då knappt fått igen mina jeans vare sig före eller efter barnafödande ;))

    SvaraRadera
  3. Jag har inte fött barn alls, det kan vara knepigt med jeansen ändå. Kul att se dig så ung. Jag har bara känt dig som ung+

    SvaraRadera
  4. Jag har inte heller samma storlek på mina jeans som jag hade då;)!

    SvaraRadera
  5. Hahhaaha - Jenny, du var inte ens född då!
    Jag har också problen med jeansen nu - ett väldigt obekvämt plagg!
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Hm - Jenny: Du menade efter Alice, vad? PUSS :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥