lördag 5 mars 2011

Sätt på kaffet!

HEJSAN!!
VÄLKOMMEN står det på en tavla i hallen när man kommer in till oss. Många gånger om. Det är för att jag blir så himla glad när någon hälsar på. Det bästa jag vet är när det bara ringer på dörren och jag öppnar och får se ett glatt ansikte som jag inte har förväntat mig. En god vän som har valt att hälsa på mig/oss bara så-där. Det händer verkligen inte ofta. Inte här i Skåne, för här måste man vara bjuden för att gå hem till folk.

Även för att besöka vänner. 

När vi bodde i Lycksele som vi gjorde innan vi flyttade hit (Ja, vi har bott på många ställen :)) så dök det upp folk hela tiden; ringde på, klev in och ropade "Sätt på kaffet!"

Alla tycker inte om att ha det så , jag vet, men jag tycker det är mysigt  med  vänner som är "familj".

Saknar det.



För säkerhets skull har jag hängt en "handgranat" bredvid skylten ifall någon illasinnad dyker upp - Hahahaahha ;)


Och nedanför står en gammal IKEA-lykta som brukar vara tänd när "väntade" gäster kommer. Det ser så välkomnande ut. 


Vet ni...


Idag har vi haft SOOOOLLLLL!!! Jippie!

Har varit i skogen och fått min björk som ligger här ute och torkar till, innan den ska tas in. Därefter har det blivit lite jobbb på tomten, men inget utefika för det blåser rätt snålt fortfarande.

Bäst att vara ute när det är sol, för när man är inne ser man f ö n s t r e n. Inte roligt.

STOR KRAM!

3 kommentarer:

  1. Saknar jag med!
    Kraaaaam <3
    Chris

    SvaraRadera
  2. Ja, visst var det mysigt!? KRAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  3. OK, det var Lisa som var inloggad, hon är här ikväll, men det var jag som skrev ;) KRAM IGEN

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥