lördag 26 mars 2011

Nusitterjaghärigenochförsökertänka

...och det är inte lätt alla gånger:)

HEJSAN!!!

Har laddat ner några bilder som inte säger så mycket alls egentligen. Jag har väl inte heller mycket att säga. Jag svamlar väl på lite som vanligt så får vi väl se vart vi hamnar.

Bilderna behöver ju lite text:)

 Har sprungit i affärer halva dagen och därefter ätit våfflor hos Emma och Jonathan. Det var jättegott, men nu är jag nästan äckelmätt!

Tänk att man aldrig kan sluta äta i tid när det är gott!!! (=sött)


Dagens DAG har varit en solig sådan. Se ovan. Vi åkte som sagt var till Kristianstad. När vi ska iväg någonstans så får S alltid sitta och vänta på mig. (säger han).....(han ljuger så klart;))

Det är inte roligt att gå på stan med min man. Han tycker att i stort sett allt är onödigt.

Vi  var till MAXI, Rusta och OnOff och så länge var han med något så när, för där hade vi ju riktiga ärenden. Mat. Målarfärg. Tvättmedel mm...men sedan...Vad finns det egentligen för anledning med affärer som Indiska, Åhléns och Cervera?

Och små inredningsbutiker som jag bara älskar... (Tattadatta-da!)
Men vad ska man dit och göra?

VI HAR JU REDAN ALLT VI BEHÖVER!

tycker han ja!

Men så är väl de flesta män:)


Man kan tex köpa en liten glaskristall;) Den kostar inte så mycket...och titta så fint det blir om den hänger i blomman i fönstret och solen skiner!


... på dörren till köksskåpet och på två avsågade björkbitar som står nedanför öppna spisen i köket. 

Visst är det dekorativt!? Allt det för under en tjuga;)



 Den här u-n-d-e-r-b-a-r-a förgätmigej-en köpte jag på Maxi.

Kan sitta långa stunder och titta och fyllas av förundran över hur fin den är!


DAGENS SENSMORAL:

Ta med en likasinnad när du åker till stan och har för avsikt att ränna runt i onödiga affärer!

Var tacksam att maken inte delar ditt intresse för att köpa saker, för då skulle inte du ha råd att göra det:)

Ha en bra Lördagskväll!

KRAM!!!

9 kommentarer:

  1. Tack för dagens skratt Karin!!! Ja dessa karlar alltså :)) vad ska vi göra med dem tro? Men det är väl ändå för sent oavsett vad vi kommer på att göra med dem hahaha.. Men kaffe kan dom göra ;))

    SvaraRadera
  2. LyckligaPraliner26 mars 2011 kl. 17:36

    Oj glömde säga att jag gillar skarpt etiketten du valde till ditt inlägg "Tveksam kategori" !!! Toppen !!

    SvaraRadera
  3. Hahhaha - ja S kan också koka kaffe! Han kan tom laga god mat, men det händer inte så ofta! :)Och han målar snällt nästan allt jag ber honom om. :)))

    SvaraRadera
  4. :)) Hälsa S och tacka från mig för att han målar allt du snällt ber om ;))

    SvaraRadera
  5. Skönt att höra att fler män tycker att inredningsaffärer är onödiga..
    Puss

    SvaraRadera
  6. Ja vissa affärer känns det lite "trögt" att få med A till men han protesterar inte så mycket..och han är oxå bra på att koka kaffe och gör många andra "sköna" saker! Ses i morgon, kommer innan kl 18..
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  7. Jenny: Jag vet, han kan passa barnen någon dag så går DU OCH JAG på stan:) Puss!

    Maria: Vad bra, då hinner vi träffas innan jag går hem! :) KRAM

    SvaraRadera
  8. Ha ha du är så rolig! Jag kan oxå se S på Indiska... nä nu ska jag inte vara elak! Ha det gott o hälsa alla! Kram

    SvaraRadera
  9. Ja, eller hur? Han passar nog bättre på biltema:) Hälsa du med! Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥