söndag 13 mars 2011

Hemma hos min bror

Hejsan!

Jag har en bror, Göran, det är mitt enda syskon. Hela min uppväxt tjatade jag på min mamma att hon skulle skaffa fler barn än oss två, men hon tyckte att det räckte som det var.

Vi var inte jobbiga eller så, i alla fall inte G;) Han var alltid snäll och hjälpsam, och det har han förblivit genom åren!

Här kommer några bilder från gårdagen hos honom och hans fru Ann-Christin:)


Vid entrén vaktar en stor fågel.  Kaja? Korp? Kråka? Jag kan inte avgöra det...men fin är den!

Göran: Glöm inte bort att du lovade skaffa en till  mig också;)


I det hemtrevliga köket står en soffa som liknar den jag har och den kommer också från vårt gemensamma barndomshem. Väggarna är ljusgrå, de ser mycket mörkare ut på bilden. Jättefint!



En eldningsbar öppen spis i vardagsrummet och en fin ljusstake som A-C var "tvungen" att köpa. Haha, precis så är det ibland när man ser en fin sak och det blir "kärlek" vid första ögonkastet. Och visst är den fin!?


Det här urfina skrivbordet har A-C köpt på Loppis för en femtiolapp!!! den fina stolen likaså.

Undrar var jag var då! VILL HA ETT LIKADANT!
Hon har målat det i en fin, ljusgrå färg.



Den här fågeln är G väldigt förtjust i. Han tycker mycket om glaskonst och denna fick han när han hade varit 25 år på sin arbetsplats.

Den är specialgjord till hans arbetsplats det året. Visst är den vacker! Klart finare än gårdagens vinst, sångfågeln.


Här har vi broder Göran i egen hög person!
man riktigt ser hur snäll och go han är, både han och hans fru har en härlig humor och man får skratta mycket i deras sällskap.

Fler bilder kommer en annan dag! Fick inte plats med dem alla i ett och samma inlägg! TACK för igår!

Dagens plus: Det är + 10 grader ute!
Dagens MINUS: Min son John flög till Japan idag!

Ha en bra dag!
KRAMAR!

4 kommentarer:

  1. Det var jättetrevligt igår, alltid lika roligt att träffa er. Hittar jag ett skrivbord hör jag av mig.
    Kram A-C

    SvaraRadera
  2. Tack A-C! Du har ju så många Loppisar i närområdet på båda era "ställen" så det finns kanske hopp!? Kram :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥