onsdag 9 mars 2011

Nej, se det snöar...

GODKVÄLL!!

Ja, himmel så det kan bli!  Våren gäckar oss, nu är det vinter igen! Blåser gör det också som bara den. Brrrrrr...

Vad gör man då? Jo, vintern har ju också sin charm:) Man kokar så klart en het soppa och äter den långsamt vid den öppna spisen där en brasa sprakar, och samtidigt glömmer man att det var vår igår.

Det blir för en stund helt ok att det snöar.

Därefter sätter man sig ner och ser NCSI på TV8, dricker kvällskaffe och hör vinden vina runt knutarna. En pläd som ligger över armstödet på TV-soffan blir ett skönt tillskott sedan brasan slocknat. Kvällen är perfekt!   
 

Dessa ska bli ved till nästa vinter.


Så mysigt det är med en öppen spis i köket!


Bilden är tagen vid ett tidigare tillfälle. Kolla mitt fylliga spjällband:) Hemma (när jag var barn) hade vi ett tjockt flätat band med glaspärlor som slutade i en stor tofs. Ingen av oss barn ville ha det. GRRRRRRRR varför var jag så korkad när jag var ung?


Alla mina tändsticksaskar dekorerar jag i de färger spom respektive rum harLite fånigt kanske, men det är kul:) 


En tillbakatitt på våren som i år var en dag kort;) I går petade jag lite i fjolårets vissna smultronblad och hittade detta...

:)

  
...och dessa knoppar som snart ska bli snödroppar!


PS. Idag fick mitt barnbarn Alice träffa kronprinsessan Viktoria i Malmö. Hon promenerade förbi deras lägenhet tillsammans med Clark Kent...förlåt, Daniel var det... och Alice gav henne en blomma. Finns avbildat på min dotters blogg.

Klicka HÄR


Nattinatti! KRAM

5 kommentarer:

  1. Hej Karin
    Ville bara säga att man blir så glad av att vara inne på din blog.Fina bilder
    kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Tror inte snön ligger så länge den här gången nere hos er... eller? Men visst är det harligt med en sprakande brasa :) Förresten, vad duktig du är på att skriva!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Susanne! Tack! Se där, det var väl inte så svårt! :) Förutsatt nu att du är den Susanne jag tänker på...:)Kram

    Birgit: Tack, Idag är snön förvandlad till regn;)Har alltid gillat att skriva och det här med en egen blogg är ju bara så roligt!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Igår fick jag värsta inspirationskicken och sydde en klänning. Röd och rosa. Om tre veckor ska jag bära den.
    Hade önskat att jag fick tända en brasa i min öppna spis igår.
    Ska fixa hemma så du får komma på hemma hos besök.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du är duktig du:) Jag kommer gärna på hemma-hos, det ska bli roligt! Ditt hem är så gulligt annorlunda;) Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥