fredag 25 mars 2011

Härliga Fredag!!!

HEJ ALLA GLADA FREDAGSFIRARE!

Idag har jag jobbat! Men i morgon är jag ledig och då ska jag till stan (Kristianstad) och se mig omkring lite. Har varit inne på nätet och tittat lite på saker jag vill dela med mig av från Åhléns.

Nu är ju det inte precis ett okänt ställe och de flesta vet väl i stort sett vad där finns:) Men jag gillar deras sortiment så jag vill visa!

De här översta glasen kostar bara 19:-/st Tycker faktiskt att de är rätt så fina. Söta saftglas till sommaren! Gulliga färger!


Det gråsvarta vinglaset skulle jag nog vilja kalla för allglas. Finns även i lila och klarglas.

Det är mysigt att hålla i glas med en "knöl på benet" Ett knä? För om det som är längst ner är en fot så måste det ju vara ett ben det står på :) 

Det andra glaset heter "Bubbel" och det kan jag tänka mig att ha till ett värmeljus kanske, det ser lite vitt ut. Svårt att hålla i. I alla fall för min S som inte har någon tumme på högerhanden. Det blir ganska dåligt grepp utan tumme;)

Prova själva så får ni se! 


Dessa kuddar tycker jag också är fina. Jag gillar ju klart den nedre eftersom jag är lite "Bonnig" i min inredningsstil...men den andra är också fin där den passar. Fast inte hos mig alltså;)  

Kanske hos någon som dricker vin ur glaset med knölen!? Tycker de passar ihop...






 Snart så är det PÅSK!

Egentligen den bästa högtiden av alla eftersom man har så mycket att se fram emot vid Påsken. HELA långa sommaren! Som visar sig vara kortare och kortare ju äldre man blir. Min är över på ett par veckor;)  

Ett sådant påskägg vill ja ha, barnen! :) Man blir så glad av det att se på det!

Och ni vet ju vad jag vill ha inuti! ;)


Den här jättefina korgen ska jag nog investera i faktiskt! Kostar 149:-



Dessa tulpaner har stått åtta dagar idag - köpte dem förra torsdagen när jag var i Hyltebruk. 29:- för tio stycken! Det är många olika sorter, de dubbla blir väl fina när de är helt utslagna!?  

Ha nu en skön, avkopplande kväll!

KRAMAR!!

PS. Det finns en jättefin Påskkrans på Åhléns också, med ägg och ris. Jenny har bloggat om den tidigare och jag vill inte vara en härmapa:)

7 kommentarer:

  1. Hej!
    Fina glas. Fina kuddar. Fint ägg. Fina blommor, ja allt var fint. Du har mycket god smak :) Men var är nattkrämen då? hihi Men du behöver nog inte den...vissa har tur ;))

    SvaraRadera
  2. Hej:) är så glad för dig, det är så roligt med feedback...tack! Nattkräm...är för sent för det haha
    En vacker dag kanske jag vågar sätta in en tydlig bild på mig själv :) HUUUUU

    SvaraRadera
  3. Haha..vaddå över på ett par veckor mamma? Du som har lyxen att va ledig hela sommaren din lyckost ;)! Pussssss

    SvaraRadera
  4. PUSS själv! Du veeet väl att jag gillar att överdriva...lite:)

    SvaraRadera
  5. Tänkte bara kika in o säga trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Fina bilder i dag oxå! Efter en liten tågförsening har vi firat fredagskväll, vi har sovit gott och det har blivit en solig lördag redan..Kramar Maria

    SvaraRadera
  7. Birgit och Maria: Tack för att ni tittar in ibland och ha en trevlig helg själva! KRAMAR :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥