tisdag 8 mars 2011

Hjärtan-på-tråd

Hej igen!
Något är inte okej med min uppladdingsfunktion. Inga bilder blir markerade och det går alltså bara att lägga till enstaka. Enerverande...tar en väldans tid...TUR att jag är LEDIG i morgon:D

I vårt köksfönster har faktiskt samma blomma stått sedan förra sommaren. Jag som brukar flytta runt saker jätteofta. Har provat ta bort den, men det blir så "naket" ut mot vägen då.

Det är en favoritblomma - hjärtan-på-tråd. Här kan ni se hur mycket den har vuxit på detta året. Nu får jag ansa den en gång i veckan så den inte blir alltför vildvuxen.



Se så frodig den är! Och så ynklig den var förra sommaren!
 Förra sommaren...
Sommaren...
Sommar!
.......  


Åhhh!


Alice har hittat ett blåbär! Hon har ingen vinterjacka! Hon har capribyxor och
t-shirt! Det verkar vara VARMT ute!!!
 
*

I morse när jag gick till jobbet var det ett himla oväsen uppe i luften.
Det var ett:

VÅRTECKEN!!!

Flera pilformationer med vildänder flög förbi högt skränande. Jag hann få upp kameran och ta en bild, men nu går det inte att ta in fler, så den bilden får komma senare! Vi låter datorn sova på saken, så kanske den är mer samarbetsvillig i morgon :)

(Hoppas)
Godnatt och sov så gott!

Kramar!

3 kommentarer:

  1. Är dålig på att kommentera...men din "hjärtan på tråd" är fantastiskt fin!Men hur är det med
    din blomma som vi köpte i Krstad? Min tynar bort...Och sommarbilder!!! Vi satt en stund på balkongen i söndags och idag har jag suttit på en bänk i solen nere vid stranden! JÄTTESKÖNT!Snart är det vår! Kramar //Maria

    SvaraRadera
  2. Min Ystadblomma mår bra, men den växer inte nå't vidare. Roligt att höra att du njuter av våren;)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Maria: haha - Ystadsblomma, jag menade förstås Krsd ;)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥